مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

آشنایی با اپلیکیشن‌های Ledger و دلیل استفاده از آنها
آشنایی کامل با اپ های Ledger و دلایل استفاده از آنها

آشنایی با اپلیکیشن‌های Ledger و دلیل استفاده از آنها

آشنایی کامل با اپ های Ledger و دلایل استفاده از آنها

نکات کلیدی

  • اپلیکیشن‌های روی دستگاه Ledger کلید خصوصی را برای دارایی‌های دیجیتال شما ایجاد می‌کنند.
  • از این اپلیکیشن‌ها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و آدرس‌های دریافت استفاده می‌شود.
  • برای حفظ امنیت، اپلیکیشن‌های Ledger قادر به تعامل با یکدیگر نیستند.
  • اگر اپلیکیشنی را حذف یا دوباره نصب کنید، ارزهای دیجیتال خودتان را از دست نمی‌دهید و باز هم به همان آدرس دسترسی خواهید داشت.

والت‌های سخت‌افزاری Ledger از اپلیکیشن‌ها برای مدیریت ارزهای دیجیتال شما استفاده می‌کند. می‌توان این اپلیکیشن‌ها را از طریق Manger دستگاه Ledger Live نصب کرد اما چرا از این اپلیکیشن‌ها برای Ledger Nano X و Ledger Nano S استفاده می‌شود؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

اپلیکیشن‌های Ledger نقش مهمی در مدیریت ارزهای دیجیتال شما دارند و برای هر ارز دیجیتالی یک اپلیکیشن اختصاصی وجود دارد. می‌توان این اپلیکیشن‌ها را با اتصال والت سخت‌افزاری به Ledger Live روی آن نصب کرد.

اما کار این اپلیکیشن‌ها چیست؟ به طور خلاصه اپلیکیشن روی والت سخت‌افزاری شما کلیدهای خصوصی را بر اساس عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای شما تولید می‌کند و از آن برای اعتبارسنجی آدرس دریافت و تراکنش‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب در رابطه با این فرایند و دلیل استفاده از سیستم مبتنی بر اپلیکیشن صحبت می‌کنیم.

ایجاد کلیدهای خصوصی

کلید بازیابی 24 کلمه‌ای شما یک پشتیبان از تمام ارزهای دیجیتالتان است که باید آن را به صورت امن نگه دارید. هر آدرس ارز دیجیتال با یک کلید خصوصی مدیریت می‌شود. هر چند این 24 کلمه امکان دسترسی به تمام اکانت‌های ارز دیجیتال شما را فراهم می‌کنند اما هر کلید خصوصی فقط برای آدرس یک ارز دیجیتال خاص قابل استفاده است.

برای حفظ امنیت اپلیکیشن‌های شما به عبارت بازیابی دسترسی ندارند و بر اساس یک پارامتر خاص به نام derivation path یک درخواست برای محاسبه کلیدهای خصوصی ارسال می‌کنند. این مسیر استنتاج برای هر ارز دیجیتالی متفاوت است. پس از طی کردن یکسری بررسی‌های امنیتی، اپلیکیشن در پاسخ به درخواست خود کلیدهای خصوصی را دریافت می‌کند. البته همه این کارها در تراشه Secure Element انجام می‌شود تا از حفظ امنیت عملیات حساس اطمینان حاصل شود.

حالا شما کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال مورد نظرتان را روی والت سخت‌افزاری در اختیار دارید. اپلیکیشن می‌تواند از روی این کلیدهای خصوصی، کلیدهای عمومی را استخراج کند که به آنها آدرس هم گفته می‌شود و همه می‌توانند از طریق این آدرس برای شما ارز دیجیتال واریز کنند.

این فرایند در دیاگرام زیر خلاصه شده است:

آشنایی با اپلیکیشن‌های Ledger و دلیل استفاده از آنها

اما دلیل نیاز به اپلیکیشن‌ها چیست؟

کلیدهای خصوصی شما بعد از این فرایند هم نقش مهمی دارند و استفاده از آنها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و آدرس‌های دریافت ضروری است. بدون استفاده از کلیدهای خصوصی نمی‌توانید هیچ کدام از این کارها را انجام دهید. روند کار به این ترتیب است:

  1. شما قصد اجرای یک تراکنش بیت کوینی را دارید و برای امضای این تراکنش (تایید اجرای آن) به کلید خصوصی بیت‌کوین شما نیاز است. بعد از تعیین مقدار بیت کوینی که قصد ارسال آن به یک آدرس خاص را دارید، اپلیکیشن والت یک درخواست امضا به والت سخت افزاری Ledger شما ارسال می‌کند.
  2. سپس درخواست ارسال شده با اپلیکیشن والت روی صفحه دستگاه Ledger نمایش داده می‌شود تا مطمئن شوید که این درخواست با تراکنشی که تنظیم کرده بودید همخوانی دارد. این رویکرد باعث کاهش احتمال حملات مرد میانی می‌شود.
  3. بعد از اعتبارسنجی و تایید تراکنش، اپلیکیشن روی دستگاه Ledger با استفاده از کلیدهای خصوصی امضای درست را ایجاد می‌کند و به اپلیکیشن والت برمی گرداند.
  4. حالا اپلیکیشن والت تراکنش را روی بلاک‌چین مخابره می‌کند تا اجرا شود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، کلیدهای خصوصی شما هرگز از دستگاه Ledger خارج نخواهند شد. بدون وجود دستگاه و نصب اپلیکیشن‌های مناسب، امکان اجرای تراکنش وجود ندارد.

آیا امکان تعامل اپلیکیشن‌ها با یکدیگر وجود دارد؟

امکان تعامل اپلیکیشن‌ها با یکدیگر وجود ندارد. Ledger تصمیم گرفته برای هر ارز دیجیتالی از اپلیکیشن‌های مجزایی استفاده کند. این تصمیم بنا به دلایل امنیتی گرفته شده و امکان توسعه اپلیکیشن‌های شخص ثالث را فراهم می‌کند.

دلیل امنیتی این است که اگر مشکلی در یک اپلیکیشن وجود داشته باشد، این مشکل بر سایر ارزهای دیجیتال شما تاثیرگذار نباشد. این اصل توسط سیستم عاملی به نام BOLOS که در Ledger طراحی و توسعه یافته محقق شده است.

Ledger تنها ارائه دهنده والت سخت‌افزاری است که سیستم عامل مخصوص خود را طراحی کرده و یکی از محدود شرکت‌هایی است که از سیستم اپلیکیشن استفاده می‌کند. سایر والت‌های سخت‌افزاری از فریمور monolithic یا یکپارچه استفاده می‌کنند. در این حالت اگر مشکلی در کد یک ارز دیجیتال وجود داشته باشد، بر سایر ارزها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

توسعه اپلیکیشن‌های شخص ثالث

با توجه به اینکه اپلیکیشن‌ها از هم مجزا هستند و امکان تعامل با یکدیگر را ندارند، در نتیجه Ledger به سایر توسعه دهندگان امکان داده تا اپلیکیشن‌های خودشان را برای این والت طراحی کنند. به این ترتیب بیشتر از 40 اپلیکیشن مختلف که توسط توسعه دهندگان و اعضای جامعه ارزهای دیجیتال طراحی شده در این والت قابل نصب است.

 Ledger بر این اپلیکیشن‌ها نظارت دارد تا مطمئن شود که بالاترین استانداردهای امنیتی و بهترین تجربه کاربری را فراهم می‌کنند.

آیا در صورت حذف یک اپلیکیشن ارزهای دیجیتال مربوط به آن از بین می‌روند؟

جای نگرانی نیست چون در صورت حذف یک اپلیکیشن باز هم به ارزهای دیجیتال خودتان دسترسی خواهید داشت. همانطور که ابتدای این مقاله اشاره شد، دستگاه Ledger بر اساس فرایندی به نام مسیر استنتاج عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای شما را محاسبه می‌کند.

بنابراین اگر عبارت بازیابی دستگاه تغییر نکند، این محاسبه دوباره همان خروجی قبلی را برمی گرداند و اگر دوباره اپلیکیشن را نصب کنید، باز هم به همان آدرس قبل دسترسی خواهید داشت.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01