مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

تفاوت‌ میان كیف پول سخت افزاری Ledger و كیف پول های ذخیره سرد یا Cold Storage چیست​؟
تفاوت‌ میان كیف پول سخت افزاری Ledger و كیف پول های ذخیره سرد یا Cold Storage چیست​؟

تفاوت‌ میان كیف پول سخت افزاری Ledger و كیف پول های ذخیره سرد یا Cold Storage چیست​؟

بازار کیف پول رمزارز با کیف پول‌های مختلف از همه نوع، اشباع شده‌است. تبیین تفاوت بین انواع مختلف كیف پول و آنچه که کیف پول‌های یك رده مشخص را از هم تمیز می دهد، می‌تواند یک كار بسیار دشوار باشد.​

از کیف پول‌های کاغذی گرفته تا کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری، بازار كیف پول رمزارزها حول كاربرانی پیچیده شده است كه برای نخستین بار مالك دارایی رمزنگاری شده، شده اند​.

با این حال، همان طور که راه‌حل های "ذخیره سرد" در میان سرمایه گذاران بلند مدت و کارشناسان امنیتی، گزینه ارجح است، تجزیه و تحلیل این که چگونه Ledger از راه حل های خاص ذخیره سرد متمایز می شود، روش بسیار مناسبی برای نشان دادن نكات و ملاحظات مهم در انتخاب كیف پول است​.

ذخیره سرد: انتخاب ارج​ح

ذخیره سرد، روش ذخیره‌سازی ارجح برای سرمایه گذاران بلند مدت، طرفداران بیت كوین و حتی خدمات حفاظت موسسه ای مانند Ledger Vault (كه میلیون ها دلار در صندوق ها دارد) است​.

ذخیره از طریق یک کیف سخت‌افزاری، مکانیزم انتخاب است، زیرا یك لایه امنیتی فیزیکی از طریق جداسازی دستگاه‌های USB رمزنگاری شده از اینترنت، فراهم‌شده است موجودیت‌های خارجی و مشكوك باید دسترسی فیزیکی به دستگاه داشته باشند و متعاقب آن باید مراحل امنیتی زیادی مانند عبارت ورود، PIN و غیره را پشت سر بگذارد و همچنین امضاها و نشانه های احرازهویت روی دستگاه را نیز دستکاری نماید. کیف پول سخت‌افزاری، نیاز به مالکیت شخص ثالث را کاهش می‌دهد و شکلی از حاکمیت ارزش را فراهم می‌کند که به آسانی با واحدهای پولی رایج قابل دسترس نیست علاوه بر این، کیف پول‌های سرد نسبت به کیف پول‌های بدون متولی یا non-custodial مشابه مانند کیف پول نرم‌افزاری و سایر مفاهیم مانند Brain Wallet، بهبود یافته است.

با وجود شدت رقابت، تعداد كمی ارائه دهنده قابل توجه برای کیف پول رمزارز وجود دارند LEdger چندین دستگاه سخت‌افزاری متداول از جمله Nano X و Nano S را ارائه می‌کند. بسته به ترجیحات ذخیره‌سازی، رابط، و ترجیحات هزینه ای، هر دو استانداردی هستند که از آن دیگر محصولات كیف پول سرد را می توان به قدر كفایت با آن ها مقایسه نمود​.

Ledger در مقابل دیگر راه‌حل‌های ذخیره‌سازی سر​د

در رابطه با امنیت، Ledger با ویژگی های منحصر به فرد خود و قابلیت انعطاف برای همگام شدن با تغییرات بازار و صنعت، در میان رهبران اکوسیستم ذخیره سازی سرد با قدرت ایستاده است اول و مهم‌تر از همه، تجزیه و تحلیل سخت‌افزار یک کیف پول سرد بسیار مهم است. دستگاه های Ledger از تراشه SE مقاوم در برابر دستكاری و تغییر استفاده می كند، بدین ترتیب حملات پیشرفته و پیچیده را متوقف می نماید تراشه‌های SE، بهبود بیش از تراشه‌های سنتی microcontroller (MCU)هستند که در میان دستگاه‌ها رایج هستند و در دستگاه‌های مختلف برای رقابت استفاده می‌شوند.تراشه های SE، نسبت به تراشه های MCU یا میكرو كنترلرها كه توسط رقبای Ledger به كار گرفته می شوند، بهبود یافته اند.

تراشه های SE، تضمین قابل توجهی برای دسترسی فیزیكی به دستگاه ها فراهم می كنند و اینكه چگونه كیف پول های سرد به اینترنت متصل نیستند، یك مزیت مهم برای كیف پول های Ledger محسوب می شود تراشه‌های SE به "میكرو كنترلرهای سخت شده" منسوب هستند که سطوح حمله را با حذف تعدادی رابط که با دنیای بیرون سازگار هستند، کاهش می‌دهند.

کارت‌ها در برابر حملات فیزیکی مانند تحلیل کانال جانبی مقاوم بوده و تحت فرآیند صدور گواهی‌نامه + EAL۵ برای مطابقت با استانداردهای صنعتی شدید محافظت می‌شوند​.

یک مزیت دیگر كه Ledger نسبت به رقبای خود دارد این است که تنها شركتی است که یک سیستم‌عامل اختصاصی (OS) برای دستگاه‌های خود فراهم كرده است.  (سیستم عامل BOLOS).

Ledger می‌تواند محیط پردازش تراشه SE را با یک سیستم‌عامل سفارشی مدیریت کند که به طور خاص برای تامین دارایی رمزنگاری و پشتیبانی انعطاف‌پذیر از برنامه های كاربردی طراحی شده‌است​.

Ledger حتی یک ابزار شبیه‌سازی کانال جانبی (Rainbow) را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند تا برنامه‌های کاربردی خود را در برابر حملات کانال جانبی ارزیابی کنند​.

بر اساس مستندات Ledger، بیش از نیمی از سکه‌ها که با وسایل خود سازگار هستند توسط اشخاص ثالث توسعه داده شدند این برنامه های كاربردی به دقت مورد آزمایش قرار گرفته و به صورت مستقل با استفاده از سیستم BOLOS جدا می‌شوند. در نتیجه، دستگاه‌های Ledger از یک مجموعه سکه از بلاكچین های مستقل تا توكن های ERC - ۲۰ همچنین برنامه‌های کاربردی برای مدیریت رمز عبور، پشتیبانی می‌کنند بسیاری از محصولات كیف پول سرد به اندازه Ledger از دارایی‌های رمزنگاری شده متنوع، پشتیبانی نمی‌کنند.

قیمت و سایر ویژگی‌های کاربردی ارائه کنندگان کیف پول سرد نیز به تشخیص آن‌ها از بقیه کمک می‌کنند Ledger به دلیل قیمت کاربردی آن برای مشتریان اصلی و ارایه چندین دستگاه برای هماهنگی با نیازهای کاربر، بسیار محبوب است. به طور مشابه، Ledger خدمات حفاظتی را از طریق احرازهویت و تایید چند امضایی از طریق Ledger Vault ارائه می كند در وهله اول، برای مدیران نهادی و مدیران دارایی‌ها، Ledger راه حل B۲B Vault را ارائه می دهد كه كاملاً منحصر به Ledger است و یكی از نقاط تمایز آن با سایر ارائه دهندگان كیف پول است. ادغام خدمات چند منظوره برای مدیریت دارایی، محصولات مدیریت کلید را به یک پلتفرم واحد برای مدیریت کنترل دسترسی و دسترسی به عملیات‌های کسب‌وکار تبدیل می‌کند​.

جمع بند​ی

در بازار پرشتاب و درحال تكامل راه حل های كیف پول سرد، Nano به دلیل رویکرد امنیتی فراگیر خود با هر دو ملاحظات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یکی از محبوب‌ترین محصولات است با بهره گیری از سیستم‌عامل سفارشی آن‌،Ledger می‌تواند از بسیاری از دارایی‌ها و برنامه های كاربردی حمایت کند و ویژگی‌های پیشرفته را با یک رابط کاربری منحصر به فرد که کاربران به دنبال آن هستند، تامین نماید همانطور که بازار راه‌حل‌های کیف پول پیشرفت می كند، Ledger آماده است تا در میان بهترین گزینه‌های موجود باقی بماند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01