مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

مقایسه کیف پول لجر  با  ترزور
مقایسه کیف پول لجر با ترزور

مقایسه کیف پول لجر با ترزور

بررسی و مقایسه کیف پول های لجر و ترزور

کیف پول های سخت افزاری جزو امن‌ترین و کاملترین روش‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها معمولا از طریق یک پورت USB و یا از طریق بلوتوث به کامپیوتر شما متصل می‌شوند. در حال حاضر دو برند مطرح برای این کیف ها وجود دارد: لجر نانو اس (Ledger Nano S)  و ترزور (Trezor)

در هر دوی این کیف پول، کلید خصوصی شما در یک فضای آفلاین نگه داری می‌کنند، بنابراین هکرها نمی‌توانند به هیچ عنوان به آن دسترسی داشته باشند. هر کسی بخواهد کوین های شما را به سرقت ببرد باید ابتدا کیف پول سخت افزاری شما را به سرقت برد و به طریقی رمز عبور و پین کد را از شما بگیرد.

مزایای کیف پول های سخت افزاری

  • اطلاعات کلید خصوصی در بخش سخت افزاری به صورت امن نگهداری می‌شود و هرگز در معرض سیستم متصل به آن قرار نمی‌گیرد.
  • این سخت افزار ها به شدت در مقابل نرم افزارهای مخربی که به منظور کشف کلید خصوصی و سرقت اعتبار کیف پول طراحی شده‌اند، مقاوم هستند .
  • اکر کیف پولتان گم شود، شما همواره می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی، دارایی خود را بازیابی کنید.
  • قبل از انجام هر تراکنشی، سخت افزار از شما می‌خواهد تا تراکنش را بر روی کامپیوترتان تایید کنید، این ویژگی تضمین می‌کند که هیچ تراکنشی بدون اجازه شما نهایی نشود.
  • تمام کیف پول‌های سخت افزاری مجهز به یک پین کد هستند (مانند رمز کارت بانکی). این ویژگی باعث امنیت بیشتر دارایی های دیجیتال شما خواهد شد.
  • اکثر کیف پول های سخت افزاری موجود، قابلیت پشتیبانی از چند ارز دیجیتالی مختلف را دارند.

اما حالا سوال اینجاست که کدام یک بهتر است؟ لجر نانو اس یا ترزور

ترزور (Trezor)

کیف پول سخت‌افزاری ترزور در تابستان سال ۲۰۱۴ توسط یک استارت آپ با نام شاتوشی لب در جمهوری چک وارد بازار شد. ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین در بازار بود و البته امروز یکی از معتبرترین آنهاست. این کیف
پول به شما اجازه می‌دهد مانند کیف پول های داغ (آنلاین)، به راحتی تراکنش‌های خود را انجام دهید، همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اتصال به اینترنت کلید خصوصی و تراکنش‌های امضای دیجیتال خود را ذخیره نمایید.
Trezor

لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)  زاییده‌ی فکر هشت متخصص از شرکت فرانسوی لجر است. این محصول نیز در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد و جایگزینی امن برای نگه داری دارایی های دیجیتال می‌باشد. این کیف پول مزایای متنوع و خوبی دارد. علاوه بر طراحی ظاهری زیبا، روی پلتفرم BOLOS ( یک رمزنکار کوچک با ویژگی‌های امنیتی بالا) و عبارت پشتیبان ۱۲ تا ۲۴ حرفی و پین کد ۴  رقمی ، پیاده سازی شده است.
Ledger

رابط کاربری و طراحی

از نظر طراحی ظاهری، تقریبا هر دو کیف شبیه به هم هستند. هر دو کوچک و فشرده‌اند. به راحتی در جیب جا می شوند و با یک دست قابل استفاده‌اند. با این حال، لجر یک مزیت کوچک در این زمینه دارد که دارای پوششی از فولاد ضد زنگ بسیار قوی است. ترزور از پلاستیک فشرده ساخته شده است ام از لجر نانو اس جمع و جورتر است.

هر دو محصول دو دکمه دارند که برای تأیید یا رد یک عملیات استفاده می‌شوند. علاوه بر این، هر کدام به طور کامل با استفاده از صفحه نمایش خود اطلاعات مربوط به معامله را نشان می دهند. صفحه نمایش ترزور کمی بزرگتر از صفحه لجر است. با این حال، این تاثیری بر عملکرد آنها ندارد. هر دو کیف پول مجهز به یک اتصال کوچک به پورت  USB هستند. شما می‌توانید دستگاه خود را به کامپیوتر، گوشی هوشمند یا هر دستگاه دیگر با استفاده از کابل USB متصل کنید.

وزن لجر ۱۶.۲ گرم است و ابعاد آن شامل ۹۸ میلیمتر طول، ۱۸ میلیمتر عرض و ۹ میلی متر ضخامت می‌باشد. کیف پول ترزور ۱۲ گرم وزن دارد و ابعاد آن کوچکتر بوده و شامل ۶۰ میلیمتر طول، ۳۰ میلیمتر عرض و ۶ میلیمتر ضخامت می‌باشد که باعث می‌شود راحت تر حمل شود.

چه چیزهایی داخل جعبه هرکدام از این کیف پول ها وجود دارد؟

ترزور

دستگاه سخت افزار ترزور

کابل USB

بند یا زنجیر برای حمل

دفترچه راهنما

دو کارت برای عبارات بازیابی
Trezor Box

لجر

دستگاه سخت افزار لجر

کابل USB

بند یا زنجیر برای حمل و سایر متعلقات

دفترچه راهنما

یک کارت برای بازیابی
Ledger Box

نحوه کارکرد

هر دو کیف ترزور و لجر از انواع سیستم عامل‌ها پشتیبانی می‌کنند. آنها با سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس کار می کنند. فقط کافی است از طریق کابل میکرو USB  به دستگاه متصل شوید. علاوه بر این، هر دو سخت افزار تقریبا از تمام دستگاههای اندرویدی نیز پشتیبانی می کنند. علاوه بر این ها، ترزور دارای یک افزونه گوگل کروم است که میتوان به طور  مستقل مدیریت دستگاه را از این طریق بر عهده داشت. این افزونه اجازه می دهد تا برنامه ها و وب سایت ها با دستگاه ترزور ارتباط برقرار کنند.

راحتی در استفاده

فرایند راه اندازی هر دو دستگاه بسیار ساده است. این فرایند شامل سه مرحله است: اتصال سخت افزار به یک کامپیوتر با استفاده از یک کابل USB، تنظیم یک پین کد و نوشتن عبارات بازیابی برای پشتیبانی.

امنیت

بر خلاف ترزور، لجر نانو اس به طور کامل یک سیستم منبع باز نیست. البته اگرچه لجر نانو اس منبع باز نیست، اما توسط پسووردهای رمزنگاری ایمن شده است. 

پشتیبانی از ارزهای مختلف

هر دو کیف پول از بیشتر ارزهای دیجیتال و توکن های محبوب پشتیبانی می‌کنند. البته تعداد ارزهای موجود برای لجر بیشتر است و اگر قصد خرید و فروش چند ارز مختلف را داشته باشید احتمالا لجر مناسب‌تر خواهد بود. لیست ارزهای پشتیبانی شده در هر کیف پول در ادامه آورده شده است.

قیمت

از جهت قیمت، ترزور کمی گرانتر از لجر است. البته تفاوت قیمت تقریبا ناچیز بوده و در حدود ۲۰ تا ۳۰ دلار می‌باشد. مطابق با قیمت‌های سایت آمازون هر کیف پول چیزی بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ دلار قیمت دارد.

جمع‌بندی

با مقایسه این دو کیف پول می توان در نهایت گفت که هردوی آنها با کیفیت، ایمن و مناسب برای نگهداری دارایی‌های دیجیتالی هستند. تفاوت بسیار ناچیز است، اما کیف پول لجر ارزان‌تر و کمی ایمن‌تر است و تعداد توکن‌ها و ارزهای بیشتری را پشتیبانی می‌کند. به خاطر این دلایل، از نظر تیم آنالیز ما، لجر نانو اس انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01