مقالات

جستجو در مقالات

ورود کاربران ویژه

بنر ارز مدرن 1

learn1

بنر ارز مدرن 3

معرفی Ledger Connect افزونه مرورگر مخصوص وب 3

نکات کلیدی این مطلب

  • Ledger Connect یک افزونه مرورگر وب 3 است که با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم و سولانا سازگاری دارد - و قرار است به زودی قابلیت پشتیبانی از بلاک چین‌های دیگر را هم پیدا کند.
  • Ledger Connect والت سخت‌افزاری شما را به صورت روان و بی وقفه به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل کرده و امکانات امنیتی منحصربفردی برای حفاظت از ارزهای دیجیتال شما حین اجرای تراکنش دارد.
  • با استفاده از گزینه شبیه سازی تراکنش می‌توانید تأثیر امضای یک تراکنش را بر روی والت خودتان مشخص کنید و بعد آن را تکمیل کنید. با این گزینه تأثیر تراکنش شما کاملاً واضح و مشخص می‌شود حتی زمانی که قادر به مشاهده همه جزئیات قرارداد هوشمند نباشید.
  • ابزار بررسی امنیت وب 3 (Web3 Check) اپلیکیشن‌های مشکوک را شناسایی کرده و به محض اتصال والت به آنها به شما هشدار می‌دهد و شما را از تهدیداتی که با آن روبرو هستید، مطلع می‌کند.
  • Ledger Connect مبنای امنیتی جدید برای وب 3 است که تجربیات وبگردی امن و روانی برای کار کردن با نسل جدید اینترنت فراهم می‌کند.

احتمالاً وقتی که با اینترنت کار می‌کنید خیلی به امنیت کارهایی که انجام می‌دهید فکر نمی‌کنید. وب 2 تجربیات روانی برای کاربران فراهم می‌کند و تقریباً هیچ مانعی برای ورود به آن وجود ندارد به غیر از نیاز به داشتن یک کانکشن اینترنت و یک کامپیوتر. دقیقاً به همین دلیل می‌توانید به راحتی محتوای این سایت را مطالعه کنید.

اما شرایط وب 3 کاملاً متفاوت است. این نسخه از وب از دارایی‌های دیجیتال قدرت می‌گیرد و این یعنی شما والت خودتان را (از طریق یک افزونه مرورگر) به اینترنت متصل می‌کنید تا در پلتفرم‌های مختلف کاوش کنید و آشنایی کامل با این فرایند برای حفظ امنیت شما ضروری است. بنابراین با وجود امکانات و گزینه‌های جدید مختلفی که این نسخه از وب در اختیار شما قرار می‌دهد، ممکن است استفاده از آن با چالش‌هایی همراه باشد که تشخیص و بهره برداری کامل از پتانسیل آن را سخت تر می‌کند. نیاز به استفاده از چند افزونه مرورگر یکی از این چالش‌ها است.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که افزونه مرورگر چیست، چه محدودیت‌هایی دارد و Ledger Connect چگونه به راحت تر شدن وبگردی در دنیای وب 3 کمک می‌کند.

افزونه مرورگر چیست؟

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وب 3 در فضای اینترنت در دسترس هستند اما مرورگرهای وب 2 قابلیت پشتیبانی از آنها را ندارند. در واقع، وب 2 و وب 3 به دو زبان متفاوت صحبت می‌کنند و این یعنی والت شما نمی‌تواند از طریق یک مرورگر معمولی با دنیای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کند.

به همین دلیل ما نیاز به یک مترجم داریم و نقش افزونه‌های مرورگر وب 3 همین است؛ در دنیای دیجیتالی که هنوز وب 2 محور است، این افزونه‌ها نقش یک واسطه را دارند و به والت‌ها امکان می‌دهند که با ساختار منحصربفرد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز آنلاین ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند.

موضوع تفاوت زبان‌ها

پایه و اساس وب 3 از بیش از یک بلاک‌چین تشکیل شده است. مثلاً ممکن است لحظه‌ای از امکان دیفای در اتریوم استفاده کنید و لحظه‌ای بعد نیاز به اتصال به بازار Solanart داشته باشید تا یک NFT مبتنی بر سولانا را مبادله کنید. بلاک‌چین‌های مختلف به زبان‌های متفاوت صحبت می‌کنند و این یعنی برای تعامل با همه این گزینه‌ها نیاز به چند افزونه مرورگر مختلف دارید.

مشکل افزونه‌های مرورگر

نیاز به افزونه‌های مرورگر وب 3 چند چالش برای کاربران ایجاد می‌کند از جمله:

پیچیدگی اتصال به والت‌های سخت‌افزاری

اتصال دستگاه سخت افزاری به افزونه‌های مرورگر مختلف کار چالش برانگیزی است که معمولاً زیاد نیاز به انجام آن پیدا می‌کنید. به همین دلیل با اینکه ممکن است این سیستم کلیدهای شما را به صورت امن ذخیره کند اما از نظر گشت و گذار در وب 3، تجربیات روانی برای شما فراهم نمی‌کند.

فقدان شفافیت

آیا شما قراردادی را که از مفاد آن باخبر نباشید، امضا می‌کنید؟

گرچه افزونه‌های مرورگر امکان تعامل با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کنند اما از طرفی باعث ایجاد یکسری ریسک امنیتی می‌شود مثل حمله مرد میانی که مهاجمان از آن برای دستکاری اطلاعات نمایش داده در افزونه استفاده می‌کنند؛ این یعنی ممکن است متوجه نباشید که محتوای قراردادی که امضا می‌کنید چیست یا اینکه امکان دسترسی به چه اطلاعاتی را فراهم می‌کنید.

مثلاً ممکن است تصور کنید که قرارداد خرید یک NFT را امضاء می‌کنید در حالیکه کاری که انجام می‌دهید، فراهم کردن امکان دسترسی یک شخص ثالث مخرب به کالکشن خودتان است. هیچ راهی برای تشخیص این موضوع به صورت مطمئن وجود ندارد و این یکی از خصوصیات وب 3 است.

بنابراین، ماهیت نه چندان روان و مشکلات شفافیت افزونه‌های مرورگر که مانعی برای کاوش وب 3 شده، امنیت کاربران را کاهش داده و در رشد و توسعه این فضا مشکل ایجاد می‌کنند.

اما Ledger Connect دقیقاً برای حل همین مشکلات طراحی شده است.

Ledger Connect: افزونه مرورگر چند زنجیره‌ای

Ledger Connect یک افزونه مرورگر چند زنجیره‌ای است که امکان دسترسی امن و روان به وب 3 را مستقیماً از طریق والت سخت افزاری فراهم می‌کند.

استفاده راحت از امکانات وب 3

با وجود Ledger Connect نیازی به استفاده از چند افزونه مرورگر متفاوت برای کار کردن با وب 3 ندارید.

Ledger Connect می‌تواند با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بلاک‌چین‌های اتریوم و سولانا تعامل برقرار کند (تنها افزونه مرورگری که از هر دو پشتیبانی می‌کند) و قرار است به زودی شبکه‌های بیشتری به آن اضافه شوند. این یعنی برای تعامل با هر شبکه ای، فقط نیاز به یک مرورگر خواهید داشت.

Ledger Connect قابلیتی برای تشخیص بلاک‌چین دارد که امکان حرکت بین شبکه‌های بلاک‌چین مختلف را فراهم می‌کند؛ این افزونه به صورت خودکار شبکه‌ای که با آن در تعامل هستید را می‌شناسد و از طریق نانو، با والت کریپتوی درست و مناسب به آن متصل می‌شود. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی درباره اتصال به والتی اشتباه یا نیاز به طی کردن یک فرایند تکراری برای اتصال به هر اکوسیستم جدیدی، دنیای وب 3 را پیمایش کنید.

فرض کنید که قصد تعامل با یک پلتفرم دیفای مبتنی بر سولانا را دارید؛ Ledger Connect به صورت خودکار با استفاده از اکانت سولانای والت شما، به این اپلیکیشن متصل می‌شود. و اگر بخواهید بعد از آن با پلتفرم دیفای اتریومی مورد علاقه‌تان کار کنید، با توجه به قابلیت سازگاری Ledger Connect با هر دوی آنها مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی بین والت‌های کریپتوی مختلف جابجا شوید.

برای اتصال والت خودتان به یک اپلیکیشن جدید، کافیست دکمه لجر را از پایین صفحه آن والت انتخاب کنید. بعد از آن نیاز به انجام هیچ گونه تنظیمات و طی کردن هیچ فرایند پیچیده‌ای نخواهید داشت. کافیست روی یک دکمه کلیک کنید تا به راحتی نانو را به وب 3 متصل کنید.

shfre34

شفافیت بیشتر

Ledger Connect با ایجاد شفافیت بیشتر در تراکنش‌ها، بعضی از مشکلات امنیتی وب 3 را حل می‌کند. این ابزار سه قابلیت مهم دارد که عبارتند از:

  • Web3 Check: یک سیستم امنیتی منحصربفرد

Web3 Check یک لایه امنیتی منحصربفرد است که توسط Ledger Connect ارایه شده است. این قابلیت، با بررسی و شناسایی جزئیات قرارداد هوشمند مورد استفاده در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، اپلیکیشن‌های مشکوک را به محض اتصال شناسایی و نشانه گذاری می‌کند.

  • امضای شفاف

می توان برای هر اپلیکیشنی که در بخش discovery از لجر لایو قرار دارد، از قابلیت امضای شفاف Ledger Connect استفاده کرد. در واقع، با استفاده از این قابلیت می‌توانید جزئیات تراکنش را در صفحه خود نانو مشاهده کرده و از صحت آنها مطمئن شوید. کافیست پلاگین مناسب را از بخش Manager لجر لایو انتخاب کنید تا به راحتی همه تعاملات خودتان با پلتفرم مورد نظر را امضای شفاف کنید. Paraswap و 1inch هر دو از جمله نمونه‌های خیلی خوبی هستند که Ledger Connect امکان امضای شفاف را برای آنها فراهم می‌کند.

لیست پلاگین‌های تحت پشتیبانی این ابزار دائماً رو به گسترش است و شفافیت مطلق را برای خیلی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وب 3 فراهم می‌کند.

  • شبیه سازی تراکنش

یکی از آسیب پذیری‌هایی که کاربران کریپتو با آن روبرو هستند، تغییرناپذیری تراکنش‌ها است - اگر اشتباهی مرتکب شوید، ارزهای دیجیتال شما برای همیشه از دست می‌روند. اما قابلیت شبیه سازی تراکنش این امکان را فراهم می‌کند که پیش از نهایی شدن هر تراکنش در والت خودتان آن را به صورت آزمایشی اجرا کنید تا متوجه باشید که دقیقاً با چه چیزی موافقت می‌کنید و تراکنش مورد نظر چه تأثیری بر والت شما دارد.

شبیه سازی تراکنش جزء قابلیت‌های متمایز Ledger Connect است که استاندارد جدیدی در امنیت وب 3 ایجاد می‌کند.

استفاده از سایر افزونه‌های مرورگر پیچیده است و کاربران نمی‌توانند به طور دقیق مشاهده کنند که چه دسترسی‌ها و مجوزهایی را فراهم می‌کنند اما افزونه مرورگر لجر، وب 3 را امن تر، شفاف تر و دستر پذیرتر از همیشه می‌کند

جمع بندی

با شکل گیری هر موج فناوری جدیدی، کاربران برای درک طرز کار و تهدیدات امنیتی ابزارهای جدید با چالش روبرو می‌شوند اما لجر به دنبال حل این مشکل است.

Ledger Connect یک مبنای امنیتی جدید برای کاربران وب 3 است که با فراهم کردن امکان اجرای تراکنش از والت سخت‌افزاری، به ارتقای امنیت شما کمک کرده و نسبت به سایر افزونه‌های مرورگر شفافیت و تجربیات کاربری بهتری ایجاد می‌کند.

هدف وب 3 برگرداندن کنترل و اختیار به دست افراد است و لجر سعی دارد با از بین بردن پیچیدگی‌های غیرضروری به تحقق این هدف کمک کند.

تماس با ما

آدرس آدرس 1 : تهران، جردن، خیابان تندیس، پلاک 34، واحد 6
آدرس آدرس 2  : تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان شاه نظری ، خیابان ابن سینا
 
تلفن تلفن واحد فروش : 26230198
پاسخگویی ساعات پاسخگویی : روزهای غیرتعطیل از 9 صبح الی 17 عصر
 امکان مراجعه حضوری نیست حتما برای مراجعه حضوری از قبل هماهنگ بفرمایید
telegram 32 جهت پشتیبانی فنی تنها در تلگرام پیام دهید .

ما را دنبال کنید

کانال تلگرام
اینستاگرام 
کانال آپارات 
 
تمامی حقوق مادی و معنوی برای ارز مدرن محفوظ می باشد.

طراحی سایت : ایران مدرن

image01